شهروند سیستم|مرجع رشته کامپیوتر

مرجع مهندسین کامپیوتر مرجع شاخه کارودانش و فنی و حرفه ای و کنکور

شهروند سیستم|مرجع رشته کامپیوتر

مرجع مهندسین کامپیوتر مرجع شاخه کارودانش و فنی و حرفه ای و کنکور

شهروند سیستم|مرجع رشته کامپیوتر
توضيح تصوير
آخرين نظرات
توضيح تصوير
  • ۰
  • ۰

مشاوره تحصیلی و شغلی

مشاوره شغلی: علمی وسیعی از مشاوره است که می تواند در کسب و کار و انتخاب رشته هایی که داوطلب اولویت انتخاب را درآمد رشته در نظر می گیرد داشته باشد.

از این رو شناخت رشته هایی که به عنوان پردرآمدترین رشته های نظری و یا پردرآمدترین رشته های فنی حرفه ای می شناسیم می تواند در انتخاب شغل مناسب و با کلاس کاری داشته باشد.

مشاوره شغلی و تحصیلی درخت دانش با معرفی رشته های دانشگاهی و مشاوره محیط شغلی، درآمد شغلی، ابزارهای شغلی رشته و … می تواند تا حد بسیار زیادی آگاهی داوطلب را نسبت به رشته انتخابی و دلخواه بالا ببرد.

اهمیت مشاوره شغلی در ایران

اهمیت مشاوره شغلی در کشورهای اروپایی بالاست تا حدی که برای سرمایه گذاری و حتی خرید و فروش و انتخاب شغل باید با مشاوره شغلی مشورت کنند.

اهمیت مشاوره شغلی در ایران به تدریج در حال افزایش است و مردم کشورمان مشاوره شغلی را با اهمیت نگاه می کنند.

مشاوره شغلی در ایران به دلیل مشکلات مردم و اقتصاد کشوری به مراتب بر روی بازار کار رشته ها تاثیر زیادی داشته است و ما شاهد این موضوع هستیم که رشته های فنی کم تر توسط داوطلبان انتخاب می شوند.

برای مشاوره شغلی مخصوص خود و مشاوره تحصیلی رشته ها می توانید با مشاوران شغلی درخت دانش از طریق شماره9099072943 (بدون کد و تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید.

راهنمایی و مشاوره تحصیلی به چه معناست؟

از دوره ی کودکی، انسان، برای بقا و سلامت خود، نیازمند راهنمایی والدین است و پس از آن نیاز های ایمنی، تعلق به دیگران، مشاوره تحصیلی تلفنی، احترام و شان اجتماعی، زیبایی شناختی، یادگیری و فهمیدن جلوه گر می شود. تحقق این همه نیازهای انسان با ارائه راهنمایی از سوی دیگر آگاه امکان پذیر است.

نیاز به دانستن و فهمیدن در دوره کودکی عموما بسیار قوی تر از دوره های دیگر است، زیرا کسب علم و دانش در این دوره آغاز می شود. در این دوره می توان با ارائه راهنمایی درست، علمی و به موقع بر سرعت یادگیری عمیق افزوده و طوری رشد را تسهیل کرد که کودکان همیشه در زندگی شیوه ی جست و جوگری پیشه کنند و بدانند که در این راه برای تکمیل اطلاعات ناقص خود از چه منابعی و چه کسانی راهنمایی و مشاوره بخواهند.

در جامعه، صاحبان تجربه و صاحب نظران، با صلاحیت ها و تخصص های گوناگونی وجود دارند و با راهنمایی های خود در زمینه نیازها مسیر طولانی را به مسیری کوتاه تبدیل و از هدر رفتن منابع و نیروی انسانی در راه رسیدن به اهداف جلوگیری می کنند.

مشاوره تحصیلی یکی از بهترین راهنمایی هایی است که مسیر موفقیت و همچنین آینده تحصیلی و شغلی یک داوطلب را می تواند به بهترین شکل رقم بزند.

نقش راهنمایی و مشاوره تحصیلی

در دوره های تحصیلی نیز راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان، در حل مشکلات شخصی، عاطفی، رفتاری و ارتباطی با خانواده و افراد جامعه خدماتی را عرضه می دارد. ارائه این گونه خدمات به آنان توانایی می دهد تا در زمینه تصمیم گیری، روابط خانوادگی، مهارت های اجتماعی و شیوه ی زندگی راه حل های علمی و منطقی، ادامه تحصیل و شیوه های درس خواندن را بیابند.

اهمیت مشاوره تحصیلی

امروز راهنمایی و مشاوره به صورت حرفه ای در آمده است. دامنه ی فعالیت علمی آن علاوه بر مدارس و دانشگاه ها در مراکزی که بدین منظور تاسیس شده اند، گسترش یافته است.

مشاوره و راهنمایی با ایجاد رابطه ی یاورانه شروع می شود و  به ارزیابی، شناخت مشکلات رفتاری مراجعان در زمینه های سازگاری، تحصیلی و شغلی، همراه با ارائه پیشنهادهایی در راه پیشگیری و درمان آن ها می پردازد.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی